Refundacja wynagrodzenia i składek na ubezpieczenie społeczne dla osób poniżej 30 roku życia - ma na celu wsparcie osób bezrobotnych do 30 roku życia o ustalonym II profilu pomocy.
Oznacza zatrudnienie przez pracodawcę w pełnym wymiarze czasu pracy ww. bezrobotnego, które nastąpiło w wyniku umowy zawartej z PUP.
CO ZYSKUJE PRACODAWCA?
Pracodawca, który zatrudnił przez urząd pracy bezrobotnych otrzymuje zwrot części kosztów poniesionych na ich:
a) wynagrodzenia,
b) nagrody,
c) składki na ubezpieczenia społeczne
refundacja przez okres 12 miesięcy (co miesiąc):
- zatrudnienie w pełnym wymiarze czasu pracy;
- minimalny okres zatrudnienia po zakończeniu refundacji – 12 miesięcy;
- maksymalna wysokość refundacji - do 100% minimalnego wynagrodzenia za pracę + składka na ubezpieczenia społeczne od tego wynagrodzenia
Szczegółowe warunki zatrudnienia i refundacji określa umowa zawarta z pracodawcą/przedsiębiorcą.
WARUNKI, KTÓRE MUSI SPEŁNIĆ PRACODAWCA:
- Pracodawca/przedsiębiorca zainteresowany refundacją składa wniosek do wybranego Powiatowego Urzędu Pracy.
- Pracodawcy/przedsiębiorcy musi prowadzić działalność przez okres minimum 6 miesięcy.
- U pracodawcy/przedsiębiorcy nie może nastąpić zmniejszenie zatrudnienia z przyczyn dotyczących zakładu pracy w okresie 6 miesięcy przed złożeniem wniosku
Pomoc udzielana pracodawcom/przedsiębiorcom jest udzielana zgodnie z warunkami dopuszczalności pomocy de minimis.
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2015 r. poz. 149, z późn. zm.)
2. Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE nr L 352 z 24.12.2013, str. 1)