WARUNKI UDZIELENIA WSPARCIA
O dotację mogą starać się mikroprzedsiębiorcy i mali przedsiębiorcy:
- którzy na dzień 30września 2020r. prowadzili działalność gospodarczą oznaczoną według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 2007, jako rodzaj przeważającej działalności, kodami zgodnymi z poniższą tabelą:
47.71.Z | 47.72.Z | 47.81.Z | 47.82.Z | 47.89.Z | 49.39.Z | 56.10.A | 56.10.B | 56.21.Z | ||||||||
56.29.Z | 56.30.Z | 59.11.Z | 59.12.Z | 59.13.Z | 59.14.Z | 59.20.Z | 74.20.Z | 77.21.Z | ||||||||
79.90.A | 82.30.Z | 85.51.Z | 85.52.Z | 85.53.Z | 85.59.A | 85.59.B | 86.10.Z* | 86.90.A | ||||||||
86.90.D | 90.01.Z | 90.02.Z | 90.04.Z | 91.02.Z | 93.11.Z | 93.13.Z | 93.19.Z | 93.21.Z | ||||||||
93.29.A | 93.29.B | 93.29.Z | 96.01.Z | 96.04.Z |
- których przychód z działalności w rozumieniu przepisów podatkowych uzyskany w październiku albo listopadzie 2020r. był niższy co najmniej o 40 % w stosunku do przychodu uzyskanego odpowiednio w październiku albo listopadzie 2019r.
- których na podstawie ustawy z dnia 6 marca 2018r. Prawo przedsiębiorców nie mieli zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej na okres obejmujący dzień
30 września 2020r.
WYSOKOŚĆ OFEROWANEGO WSPARCIA I ZASADY ZWROTU
- Wysokość dotacji nie może przekroczyć 5 tys. zł.
- Dotacja udzielana jest jednorazowo.
- Dotacja jest bezzwrotna pod warunkiem, że mikroprzedsiębiorca lub mały przedsiębiorca będzie wykonywał działalność gospodarczą przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji. Za datę udzielenia dotacji uznaje się dzień wypłaty środków przez PUP na konto przedsiębiorcy.
- W przypadku konieczności zwrotu dotacji w związku z niespełnieniem przez przedsiębiorcę warunku wykonywania działalności gospodarczej przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji, PUP przygotuje i prześle do przedsiębiorcy harmonogram spłat dotacji wraz z numerem rachunku bankowego, na który przedsiębiorca zobowiązany będzie zwrócić dotację.
- Okres zwrotu dotacji nie może przekroczyć 12 miesięcy, przy czym rozpoczęcie zwrotu dotacji będzie następowało po trzymiesięcznym okresie karencji liczonym od dnia udzielenia dotacji
- Zwrot dotacji może być dokonany przed terminem określonym w harmonogramie spłat dotacji , wyłącznie po uprzednim uzgodnieniu z PUP
- W przypadku niezwrócenia przez przedsiębiorcę dotacji zgodnie z harmonogramem ustalonym przez PUP, nalicza się odsetki ustawowe za opóźnienie od dnia wymagalności spłaty dotacji
- Przychód z tytułu udzielonej dotacji nie stanowi przychodu w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz przepisów o podatku dochodowym od osób prawnych.
- Mikroprzedsiębiorca lub mały przedsiębiorca, który wykorzystał przyznaną dotację niezgodnie z przeznaczeniem nie poddał się kontroli, złożył niezgodne ze stanem faktycznym przynajmniej jedno z wymaganych oświadczeń lub nie spełniał innych warunków do udzielenia dotacji, jest obowiązany do zwrotu w całości otrzymanej dotacji wraz z odsetkami ustawowymi liczonymi od dnia udzielenia dotacji na rachunek bankowy powiatowego urzędu pracy, z którego otrzymał dotację
- Przedsiębiorca jest obowiązany do dokonania zwrotu dotacji wynikającego z przyczyn wskazanych powyżej w terminie nie dłuższym niż 30 dni, liczonym od dnia doręczenia wezwania starosty.
- Przedsiębiorca, który złożył niezgodne ze stanem faktycznym oświadczenie załączone do wniosku, że nie naruszył ograniczeń nakazów i zakazów, w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej ustanowionych w związku z wystąpieniem stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii, określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 46a i art. 46b pkt 1-6 i 8-12 ustawy z dnia 5 grudnia 2008r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz.U. z 2020r. poz. 1845 z późn.zm.) jest zobowiązany do zwrotu całości otrzymanej dotacji wraz z odsetkami ustawowymi za opóźnienie, na rachunek powiatowego urzędu pracy , który udzielił dotacji.
Zasady udzielania dotacji będą dostępne na stronie swidnik.praca.gov.pl w zakładce tarcza antykryzysowa.
SPOSÓB SKŁADANIA WNIOSKU
Wniosek o dotację będzie można składać od dnia 19.12.2020r w Powiatowym Urzędzie Pracy w Świdniku - terytorialnie właściwym ze względu na siedzibę mikroprzedsiębiorcy
i małego przedsiębiorcy tylko i wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem portalu praca.gov.pl. Wnioski złożone w formie papierowej nie będą rozpatrywane.
W celu złożenia wniosku należy:
- wejść na portal praca.gov.pl,
- wybrać opcję "tarcza antykryzysowa",
- wybrać opcję "Wniosek o udzielenie dotacji na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy i małego przedsiębiorcy"
- wybrać z listy jako adresata "Powiatowy Urząd Pracy w Świdniku",
- wypełnić udostępniony formularz.
Wypłata dotacji nastąpi jednorazowo po zaakceptowaniu wniosku przez PUP w Świdniku, nie później niż w terminie 2 dni roboczych, na rachunek wskazany przez przedsiębiorcę we wniosku.
W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu telefonicznego: nr tel.:
81 461-35-18, 733900851, 81 461-35-15, 733900845
lub za pośrednictwem e-mail: lusw@praca.gov.pl