Nabór wniosków trwa do dnia ogłoszenia zakończenia przez Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Świdniku.
- Wsparcie przysługuje kościelnej osobie prawnej działającej na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, oraz jej jednostce organizacyjnej.
- Dofinansowanie może być przyznane na okres nie dłuższy niż 3 miesiące od miesiąca złożenia wniosku w wysokości nie wyższej niż suma 70% wynagrodzeń pracowników objętych wnioskiem (kwota dofinansowania nie może przekroczyć 70% kwoty minimalnego wynagrodzenia powiększonego o składki na ubezpieczenie społeczne od pracodawcy).
- Beneficjent jest zobowiązany do utrzymania w zatrudnieniu pracowników przez okres, na który zostało przyznane dofinansowanie;
Sposób postępowania przy ubieganiu się o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników.
Przed wypełnieniem wniosku należy zapoznać się z Zasadami ubiegania się o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla kościelnej osoby prawnej działającej na podstawie przepisów o stosunku państwa do kościoła katolickiego w rzeczypospolitej polskiej, o stosunku państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, oraz jej jednostce organizacyjnej (15zze2_zasady_v2_26.06.2020): https://swidnik.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/15zze2-koscioly.
Wniosek o dofinansowanie kościelna osoba prawna lub jej jednostka organizacyjna składa do powiatowego urzędu pracy, właściwego ze względu na siedzibę, po ogłoszeniu naboru przez dyrektora powiatowego urzędu pracy.
Wniosek wraz załącznikami należy składać w Powiatowym Urzędzie Pracy w Świdniku - terytorialnie właściwym ze względu na siedzibę przedsiębiorcy w formie elektronicznej przez portal www.praca.gov.pl.
W tym celu należy:
- wejść na portal praca.gov.pl,
- wybrać opcję "tarcza antykryzysowa",
- wybrać opcję " Wniosek kościelnej osoby prawnej o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz składek na ubezpieczenie społeczne art. 15zze2 - PUP(PSZ-DKWK)",
- wybrać z listy jako adresata "Powiatowy Urząd Pracy w Świdniku",
- wypełnić udostępniony formularz wniosku oraz znajdujący się w załączeniu formularz informacji przedstawianej przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19 i dołączyć wymagane załączniki:
- wykaz pracowników zawierający imienną listę pracowników objętych umową – tj. wypełniony załącznik „15zze2 kk kalkulator 2020 06 24 v1.01.xlsx", w którym są umieszczone 2 kalkulatory (każdy w odrębnym arkuszu):
- kalkulator dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek dotyczący umów o pracę (arkusz „dofinansowanie umów o pracę"),
- kalkulator dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek dotyczący umów innych niż umowa o pracę, np. umowa zlecenia (arkusz „dofin. um. zleceń, o pracę nakł.").
- pełnomocnictwo (jeśli dotyczy)
Powiatowy Urząd Pracy w Świdniku
Aleja Lotników Polskich 1
21-045 Świdnik
lub w miejscu wyznaczonym w budynku PUP w Świdniku w godzinach od 7:30 do 15:30 (dokumenty pozostawiane są bez możliwości potwierdzenia).
W przypadku składania wniosku za pośrednictwem Poczty Polskiej decyduje data wpływu do Urzędu. Wszystkie składane dokumenty w wersji papierowej powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem lub osób uprawnionych do reprezentacji.
W formie papierowej należy złożyć 2 egzemplarze dokumentów zawartych w pliku „15zze2_umowa_wniosek v3 26 06 2020,pdf" tj:
- Podpisaną Umowę o wypłatę dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 wraz z:
- Wypełniony i podpisany Wniosek Kościelnej osoby prawnej o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne wraz z załącznikami:
- Wypełnionym i podpisanym Załącznikiem nr 1 do umowy - Wzór formularza pomocy publicznej,
- Wypełnionym Załącznikiem nr 1 do Wniosku – wykaz pracowników zawierający imienną listę pracowników objętych umową wraz z podpisaną Klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych – tj. wypełniony załącznik „15zze2 kk kalkulator 2020 06 24 v1.01.xlsx", w którym są umieszczone 2 kalkulatory (każdy w odrębnym arkuszu):
- kalkulator dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek dotyczący umów o pracę (arkusz „dofinansowanie umów o pracę"),
- kalkulator dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek dotyczący umów innych niż umowa o pracę, np. umowa zlecenia (arkusz „dofin. um. zleceń, o pracę nakł.").
- Pełnomocnictwo (jeśli dotyczy).