Aktualizacja naboru IV wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną niezatrudniającego pracowników

Print Drukuj
Aktualizacja: 24.06.2020
 
W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 19 czerwca 2020 r. ustawy o dopłatach do oprocentowania kredytów bankowych udzielanych przedsiębiorcom dotkniętym skutkami COVID-19 oraz uproszczonym postępowaniu o zatwierdzenie układu w związku z wystąpieniem COVID-19 Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Świdniku uaktualnia ogłoszenie naboru wniosków.


Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Świdniku ogłasza od dnia 22 czerwca 2020r. nabór wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną niezatrudniającego pracowników przyznawanej na podstawie art. 15zzc ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.
Nabór wniosków trwa do dnia ogłoszenia zakończenia przez Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w  Świdniku.
 
Warunkiem uzyskania wsparcia jest wykazanie spadku obrotów gospodarczych, rozumiany jako zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym przez przedsiębiorcę będącego osobą fizyczną niezatrudniającą pracowników.
Spadek obrotów jest rozumiany jako stosunek łącznych obrotów w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych w roku bieżącym w porównaniu do analogicznych dwóch miesięcy w roku poprzednim. Przy czym wybrane miesiące powinny przypadać w okresie przypadającym po dniu 1 stycznia 2020 r. i kończyć się najpóźniej w dniu poprzedzającym złożenie wniosku. Miesiąc może być rozumiany jako 30 kolejno następujących po sobie dni kalendarzowych, jeśli wybrany dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego.
Dofinansowanie obliczone zostanie według następujących przedziałów spadku obrotów:
  • co najmniej 30% – może być przyznane w wysokości 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia miesięcznie ,
  • co najmniej 50% – może być przyznane w wysokości 70% kwoty minimalnego wynagrodzenia miesięcznie,
  • co najmniej 80% – może być przyznane w wysokości 90% kwoty minimalnego wynagrodzenia miesięcznie.
Wsparcie może zostać przyznane na okres nie dłuższy niż 3 miesiące. Rada Ministrów może, w celu przeciwdziałania COVID-19, w drodze rozporządzenia, przedłużyć okres, o którym mowa w ust. 3, mając na względzie okres obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii oraz skutki nimi wywołane.
 
Przedsiębiorca może mieć przyznane dofinansowanie na okres nie dłuższy niż 3 miesiące od miesiąca złożenia wniosku.
 
Uwaga!
  1. Przedsiębiorca nie może otrzymać dofinansowania w części, w której te same koszty prowadzenia działalności gospodarczej zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.
  2. Aby ubiegać się o wsparcie w art. 15 zzb- 15 zzc przedsiębiorca musi mieć aktywną działalność gospodarczą. Dodatkowo okres, który został uwzględniony do obliczenia spadku obrotów (zarówno w 2020 r. jak i 2019 r.), musi być w czasie, gdy działalność była aktywna.
  3. Przedsiębiorca powinien posiadać status osoby samozatrudnionej w porównywanych we wniosku okresach spadków obrotów w latach 2019 i 2020 - punkt nieobowiązujący od dnia 03.08.2020 r., w związku z wyjaśnieniami Ministerstwa.
  4. Dofinansowanie z art. 15zzc jest przeznaczone dla przedsiębiorców będących osobami fizycznymi niezatrudniających pracowników. Przedsiębiorca, który chce otrzymywać dofinansowanie w kolejnych transzach miesięcznych powinien zachować status osoby fizycznej, niezatrudniającej pracowników.
 
 
SPOSÓB POSTĘPOWANIA PRZY UBIEGANIU SIĘ O DOFINANSOWANIE
   
 
Wniosek o dofinansowanie należy składać w Powiatowym Urzędzie Pracy w Świdniku -terytorialnie właściwym ze względu na siedzibę przedsiębiorcy w formie elektronicznej przez portal www.praca.gov.pl.  
W tym celu należy:
  • wejść na portal praca.gov.pl,
  • wybrać opcję "tarcza antykryzysowa",
  • wybrać opcję " Wniosek o udzielenie dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną niezatrudniającą pracowników PSZ-DKDG",
  • wybrać z listy jako adresata "Powiatowy Urząd Pracy w Świdniku",
  • wypełnić udostępniony formularz wniosku oraz znajdujący się w załączeniu formularz informacji przedstawianej przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19
 
 
Dla przedsiębiorców, którzy z różnych powodów nie mają możliwości złożenia wniosku w wersji elektronicznej, PUP w Świdniku dopuszcza możliwość składania wniosków wraz z załącznikami w formie papierowej po uprzednim kontakcie telefonicznym z pracownikiem urzędu (81 461-35-18) pocztą na adres:
Powiatowy Urząd Pracy w Świdniku
Aleja Lotników Polskich 1
21-045 Świdnik
lub w miejscu wyznaczonym w budynku PUP w Świdniku w godzinach od 7:30 do 15:30 (dokumenty pozostawiane są bez możliwości potwierdzenia).  W przypadku składania wniosku za pośrednictwem Poczty Polskiej decyduje data wpływu do Urzędu. Wszystkie składane dokumenty w wersji papierowej powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem lub osób uprawnionych do reprezentacji. W formie papierowej należy złożyć 2 egzemplarze dokumentów zawartych w pliku „15zzc_umowa_samozatrudnieni wraz z załącznikami" tj:
  • podpisaną Umowę o wypłatę dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną niezatrudniającą pracowników, w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-10 z:
  •  podpisaną Klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych
  • wypełniony i podpisany Wniosek o udzielenie dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną niezatrudniającego pracowników, w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia covid-19  z
  • Wypełnionym Załącznikiem nr 1 do Wniosku - Wzór formularza pomocy publicznej.
 
W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu telefonicznego: nr tel.: 81 461 35 16, 81 461 35 20 lub za pośrednictwem e-mail: lusw@praca.gov.pl. Więcej informacji także na stronie internetowej Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w zakładce Tarcza Antykryzysowa: 
https://www.gov.pl/web/rodzina/tarcza-antykryzysowa
Informacje o publikacji dokumentu