Tu można pobrać treść rozporządzenia: https://dziennikustaw.gov.pl/DU/2021/371
Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Świdniku ogłasza od dnia 28 lutego 2021 r. do dnia 31 maja 2021 r. nabór wniosków o udzielenie dotacji dla mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorców określonych branż na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej przyznawanej na podstawie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 26 lutego 2021 r. w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych wskutek pandemii COVID-19 z uwzględnieniem art.15zze4 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. poz. 1842, z późn. zm.).
Warunki udzielenia wsparcia
Dotacja może być udzielana:- Dwukrotnie – mikroprzedsiębiorcy i małemu przedsiębiorcy, którzy prowadzą działalność oznaczoną kodami PKD poniższej tabeli:
1. | 47.71.Z |
2. | 47.72.Z |
3. | 47.81.Z |
4. | 47.82.Z |
5. | 47.89.Z |
6. | 91.02.Z |
- Trzykrotnie – mikroprzedsiębiorcy i małemu przedsiębiorcy, którzy prowadzą działalność oznaczoną kodami PKD poniższej tabeli:
1. | 49.39.Z | 8. | 56.21.Z | 15. | 59.20.Z | 22. | 82.30.Z | 29. | 86.90.A | 36. | 93.19.Z |
2. | 52.23.Z | 9. | 56.29.Z | 16. | 74.20.Z | 23. | 85.51.Z | 30. | 86.90.D | 37. | 93.21.Z |
3. | 55.10.Z | 10. | 56.30.Z | 17. | 77.21.Z | 24. | 85.52.Z | 31. | 90.01.Z | 38. | 93.29.A |
4. | 55.20.Z | 11. | 59.11.Z | 18. | 79.11A | 25. | 85.53.Z | 32. | 90.02.Z | 39. | 93.29.B |
5. | 55.30.Z | 12. | 59.12.Z | 19. | 79.12.Z | 26. | 85.59.A | 33. | 90.04.Z | 40. | 93.29.Z |
6. | 56.10.A | 13. | 59.13.Z | 20. | 79.90A | 27. | 85.59.B | 34. | 93.11.Z | 41. | 96.01.Z |
7. | 56.10.B | 14. | 59.14.Z | 21. | 79.90.C | 28. | 86.10.Z* | 35. | 93.13.Z | 42. | 96.04.Z |
Uwaga:
- W przypadku udzielenia mikroprzedsiębiorcy albo małemu przedsiębiorcy dotacji na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19 stycznia 2021 r. w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych wskutek pandemii COVID-19, liczbę ww. dotacji pomniejsza się o jeden.
- Na otrzymanie dotacji przyznawanej na podstawie projektowanego rozporządzenia
nie będzie miał wpływu fakt otrzymania przyznawanej na podstawie na podstawie art. 15 zze4 ustawy COVID. - W przypadku, gdy dotacja została udzielona na podstawie wniosku, w którym wskazano miesiąc, w którym nastąpił spadek przychodów, ten sam miesiąc nie może zostać wskazany we wniosku o kolejną dotację. Przykładowo, przedsiębiorca złożył wniosek w marcu (wskazując luty jako miesiąc, w którym nastąpił spadek przychodów), który został zaakceptowany i dotacja została wypłacona. Nie może on złożyć drugiego wniosku w marcu, ponieważ wniosek dotyczyłby tego samego miesiąca, w którym nastąpił spadek przychodów czyli lutego. Przedsiębiorca może natomiast złożyć kolejny wniosek o dotację w kwietniu, o ile nie wyczerpał już przysługującego mu limitu liczby dotacji. Wówczas we wniosku wskaże marzec jako miesiąc, w którym nastąpił spadek przychodów.
O dotację mogą starać się mikroprzedsiębiorcy i mali przedsiębiorcy:
- którzy na dzień 30 listopada 2020r. na podstawie danych zawartych w rejestrze REGON prowadzili działalność gospodarczą oznaczoną według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 2007, jako rodzaj przeważającej działalności, kodami zgodnymi z powyższą tabelą,
- których przychód z działalności w rozumieniu przepisów podatkowych uzyskany w miesiącu poprzedzającym miesiąc złożenia wniosku był niższy co najmniej o 40 % w stosunku do przychodu uzyskanego w miesiącu poprzednim lub w analogicznym miesiącu roku poprzedniego lub we wrześniu 2020 roku; Przedsiębiorca wylicza spadek przychodów w odniesieniu do całości przychodów z działalności gospodarczej, a nie jedynie z "części" oznaczonej określonym kodem PKD,
- których na podstawie ustawy z dnia 6 marca 2018r. Prawo przedsiębiorców nie zawiesili wykonywania działalności gospodarczej na okres obejmujący dzień 30 listopada 2020 r,
- których działalność gospodarcza mikroprzedsiębiorcy i małego przedsiębiorcy nie mogła być zawieszona w dniu składania wniosku o udzielenie dotacji.
Wysokość oferowanego wsparcia i zasady zwrotu
- Wysokość dotacji nie może przekroczyć 5 tys. zł.
- Dotację dla mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorców można łączyć z innymi formami wsparcia ze środków publicznych. O dotację może więc ubiegać się podmiot, który uzyskał m.in. pożyczkę na podstawie art. 15zzd ustawy oraz dotację na podstawie art. 15zze4 ustawy. Należy pamiętać o tym, że nie można przeznaczyć dwóch lub więcej rodzajów dofinansowania ze środków publicznych na pokrycie tych samych kosztów.
- Dotacja jest bezzwrotna pod warunkiem, że mikroprzedsiębiorca lub mały przedsiębiorca będzie wykonywał działalność gospodarczą przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji. Za datę udzielenia dotacji uznaje się dzień wypłaty środków przez PUP na konto przedsiębiorcy.
- W przypadku konieczności zwrotu dotacji w związku z niespełnieniem przez przedsiębiorcę warunku wykonywania działalności gospodarczej przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji, PUP przygotuje i prześle do przedsiębiorcy harmonogram spłat dotacji wraz z numerem rachunku bankowego, na który przedsiębiorca zobowiązany będzie zwrócić dotację.
- Okres zwrotu dotacji nie może przekroczyć 12 miesięcy, przy czym rozpoczęcie zwrotu dotacji będzie następowało po trzymiesięcznym okresie karencji liczonym od dnia udzielenia dotacji.
- Zwrot dotacji może być dokonany przed terminem określonym w harmonogramie spłat dotacji , wyłącznie po uprzednim uzgodnieniu z PUP.
- W przypadku niezwrócenia przez przedsiębiorcę dotacji zgodnie z harmonogramem ustalonym przez PUP, nalicza się odsetki ustawowe za opóźnienie od dnia wymagalności spłaty dotacji.
- Przychód z tytułu udzielonej dotacji nie stanowi przychodu w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz przepisów o podatku dochodowym od osób prawnych.
- Mikroprzedsiębiorca lub mały przedsiębiorca, który wykorzystał przyznaną dotację niezgodnie z przeznaczeniem nie poddał się kontroli, złożył niezgodne ze stanem faktycznym przynajmniej jedno z wymaganych oświadczeń lub nie spełniał innych warunków do udzielenia dotacji, jest obowiązany do zwrotu w całości otrzymanej dotacji wraz z odsetkami ustawowymi liczonymi od dnia udzielenia dotacji na rachunek bankowy powiatowego urzędu pracy, z którego otrzymał dotację.
- Przedsiębiorca jest obowiązany do dokonania zwrotu dotacji wynikającego z przyczyn wskazanych powyżej w terminie nie dłuższym niż 30 dni, liczonym od dnia doręczenia wezwania starosty.
- Przedsiębiorca, który złożył niezgodne ze stanem faktycznym oświadczenie załączone do wniosku, wykorzystał dotację niezgodnie z przeznaczeniem, nie poddał się kontroli oraz nie spełnił innych warunków umowy jest zobowiązany do zwrotu całości otrzymanej dotacji wraz z odsetkami ustawowymi za opóźnienie, na rachunek powiatowego urzędu pracy, który udzielił dotacji.
Zasady udzielania dotacji będą dostępne na stronie swidnik.praca.gov.pl w zakładce tarcza antykryzysowa.
Sposób składania wniosku
Wniosek o dotację będzie można składać od dnia 28.02.2021 r. w Powiatowym Urzędzie Pracy w Świdniku - terytorialnie właściwym ze względu na siedzibę mikroprzedsiębiorcy i małego przedsiębiorcy tylko i wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem portalu praca.gov.pl. Wnioski złożone w formie papierowej nie będą rozpatrywane.W celu złożenia wniosku należy:
- wejść na portal praca.gov.pl,
- wybrać opcję "tarcza antykryzysowa",
- wybrać opcję "Wniosek o udzielenie dotacji na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy i małego przedsiębiorcy"
- wybrać z listy jako adresata "Powiatowy Urząd Pracy w Świdniku",
- wypełnić udostępniony formularz.
Wypłata dotacji nastąpi jednorazowo po zaakceptowaniu wniosku przez PUP w Świdniku, nie później niż w terminie 2 dni roboczych, na rachunek wskazany przez przedsiębiorcę we wniosku.
W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu telefonicznego: numer telefonu 81 461 35 18, 733 900 851, 81 461-35-15, 733 900 845 lub za pośrednictwem e-mail: lusw@praca.gov.pl