Nabór wniosków o udzielenie dotacji na podstawie rozporządzenia RM z dnia 26 lutego 2021 r.

Print Drukuj
Nabór wniosków o udzielenie nowej dotacji na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla mikroprzedsiębiorcy i małego przedsiębiorcy prowadzących działalność w określonych branżach przyznawanej na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 26 lutego 2021 r. w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych wskutek pandemii COVID-19 (Dz. U. poz. 371)
 
Tu można pobrać treść rozporządzenia: https://dziennikustaw.gov.pl/DU/2021/371
 
Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Świdniku ogłasza od dnia 28 lutego 2021 r. do dnia 31 maja 2021 r. nabór wniosków o udzielenie dotacji  dla mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorców określonych branż  na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej przyznawanej na podstawie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 26 lutego 2021 r. w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych wskutek pandemii COVID-19 z uwzględnieniem art.15zze4 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. poz. 1842, z późn. zm.).

Warunki udzielenia wsparcia

Dotacja może być udzielana:
  • Dwukrotnie – mikroprzedsiębiorcy i małemu przedsiębiorcy, którzy prowadzą działalność oznaczoną kodami PKD poniższej tabeli:  
1. 47.71.Z
2. 47.72.Z
3. 47.81.Z
4. 47.82.Z
5. 47.89.Z
6. 91.02.Z
 
  • Trzykrotnie – mikroprzedsiębiorcy i małemu przedsiębiorcy, którzy prowadzą działalność oznaczoną kodami PKD  poniższej tabeli:
1. 49.39.Z 8. 56.21.Z 15. 59.20.Z 22. 82.30.Z 29. 86.90.A 36. 93.19.Z
2. 52.23.Z 9. 56.29.Z 16. 74.20.Z 23. 85.51.Z 30. 86.90.D 37. 93.21.Z
3. 55.10.Z 10. 56.30.Z 17. 77.21.Z 24. 85.52.Z 31. 90.01.Z 38. 93.29.A
4. 55.20.Z 11. 59.11.Z 18. 79.11A 25. 85.53.Z 32. 90.02.Z 39. 93.29.B
5. 55.30.Z 12. 59.12.Z 19. 79.12.Z 26. 85.59.A 33. 90.04.Z 40. 93.29.Z
6. 56.10.A 13. 59.13.Z 20. 79.90A 27. 85.59.B 34. 93.11.Z 41. 96.01.Z
7. 56.10.B 14. 59.14.Z 21. 79.90.C 28. 86.10.Z* 35. 93.13.Z 42. 96.04.Z
*Należy zwrócić uwagę, że nie wszystkie podmioty wykonujące na 30.09.2020 r. działalności oznaczoną kodem 86.10.Z mają prawo do wsparcia w postaci dotacji. Praw do dotacji, w ramach tego PKD, mają tylko te podmioty, które spełniają warunek dotyczący prowadzenia działalności leczniczej polegającej na udzielaniu świadczeń w ramach lecznictwa uzdrowiskowego, o których mowa a art. 2 pkt. 1 ustawy z dnia 28 lipca 2005 r. o lecznictwie uzdrowiskowym, uzdrowiskach i obszarach ochrony uzdrowiskowej oraz o gminach uzdrowiskowych lub realizowanej w trybie stacjonarnym  rehabilitacji leczniczej.

Uwaga:

  • W przypadku udzielenia mikroprzedsiębiorcy albo małemu przedsiębiorcy dotacji na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19 stycznia 2021 r. w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych wskutek pandemii COVID-19, liczbę ww. dotacji pomniejsza się o jeden.
  • Na otrzymanie dotacji przyznawanej na podstawie projektowanego rozporządzenia
    nie będzie miał wpływu fakt otrzymania przyznawanej na podstawie na podstawie art. 15 zze4 ustawy COVID.
  • W przypadku, gdy dotacja została udzielona na podstawie wniosku, w którym wskazano miesiąc, w którym nastąpił spadek przychodów, ten sam miesiąc nie może zostać wskazany we wniosku o kolejną dotację. Przykładowo, przedsiębiorca złożył wniosek w marcu (wskazując luty jako miesiąc, w którym nastąpił spadek przychodów), który został zaakceptowany i dotacja została wypłacona. Nie może on złożyć drugiego wniosku w marcu, ponieważ wniosek dotyczyłby tego samego miesiąca, w którym nastąpił spadek przychodów czyli lutego. Przedsiębiorca może natomiast złożyć kolejny wniosek o dotację w kwietniu, o ile nie wyczerpał już przysługującego mu limitu liczby dotacji. Wówczas we wniosku wskaże marzec jako miesiąc, w którym nastąpił spadek przychodów.  

O dotację mogą starać się mikroprzedsiębiorcy i mali przedsiębiorcy:

  • którzy na dzień 30 listopada 2020r. na podstawie danych zawartych w rejestrze REGON prowadzili działalność gospodarczą oznaczoną według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 2007, jako rodzaj przeważającej działalności, kodami zgodnymi z powyższą tabelą,
  • których przychód z działalności w rozumieniu przepisów podatkowych uzyskany w miesiącu poprzedzającym miesiąc złożenia wniosku był niższy co najmniej o 40 % w stosunku do przychodu uzyskanego w miesiącu poprzednim lub w analogicznym miesiącu roku poprzedniego lub we wrześniu 2020 roku; Przedsiębiorca wylicza spadek przychodów w odniesieniu do całości przychodów z działalności gospodarczej, a nie jedynie z "części" oznaczonej określonym kodem PKD,
  • których na podstawie ustawy z dnia 6 marca 2018r. Prawo przedsiębiorców nie zawiesili wykonywania działalności gospodarczej na okres obejmujący dzień 30 listopada 2020 r,
  • których działalność gospodarcza mikroprzedsiębiorcy i małego przedsiębiorcy nie mogła być zawieszona w dniu składania wniosku o udzielenie dotacji.

 Wysokość oferowanego wsparcia i zasady zwrotu

  • Wysokość dotacji nie może przekroczyć 5 tys. zł.
  • Dotację dla mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorców można łączyć z innymi formami wsparcia ze środków publicznych. O dotację może więc ubiegać się podmiot, który uzyskał m.in. pożyczkę na podstawie art. 15zzd ustawy oraz dotację na podstawie art. 15zze4 ustawy. Należy pamiętać o tym, że nie można przeznaczyć dwóch lub więcej rodzajów dofinansowania ze środków publicznych na pokrycie tych samych kosztów.
  • Dotacja jest bezzwrotna pod warunkiem, że mikroprzedsiębiorca lub mały przedsiębiorca będzie wykonywał działalność gospodarczą przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji.  Za datę udzielenia dotacji uznaje się dzień wypłaty środków przez PUP na konto przedsiębiorcy.
  • W przypadku konieczności zwrotu dotacji w związku z niespełnieniem przez przedsiębiorcę warunku wykonywania działalności gospodarczej przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji, PUP przygotuje i prześle do przedsiębiorcy harmonogram spłat dotacji wraz z numerem rachunku bankowego, na który przedsiębiorca zobowiązany będzie zwrócić dotację.
  • Okres zwrotu dotacji nie może przekroczyć 12 miesięcy, przy czym rozpoczęcie zwrotu dotacji będzie następowało po trzymiesięcznym okresie karencji liczonym od dnia udzielenia dotacji.
  • Zwrot dotacji może być dokonany przed terminem określonym w harmonogramie spłat dotacji , wyłącznie po uprzednim uzgodnieniu z PUP.
  • W przypadku niezwrócenia przez przedsiębiorcę dotacji zgodnie z harmonogramem ustalonym przez PUP, nalicza się odsetki ustawowe za opóźnienie od dnia wymagalności spłaty dotacji.
  • Przychód z tytułu udzielonej dotacji nie stanowi przychodu w rozumieniu przepisów o podatku  dochodowym od osób fizycznych oraz przepisów o podatku dochodowym od osób prawnych.
  •  Mikroprzedsiębiorca lub mały przedsiębiorca, który wykorzystał przyznaną dotację niezgodnie z przeznaczeniem nie poddał się kontroli, złożył niezgodne ze stanem faktycznym przynajmniej jedno z wymaganych oświadczeń  lub nie spełniał innych warunków do udzielenia dotacji, jest obowiązany do zwrotu w całości otrzymanej dotacji wraz z odsetkami ustawowymi liczonymi od dnia udzielenia dotacji na rachunek bankowy powiatowego urzędu pracy, z którego otrzymał dotację.
  • Przedsiębiorca jest obowiązany do dokonania zwrotu dotacji wynikającego z przyczyn wskazanych powyżej w terminie nie dłuższym niż 30 dni, liczonym od dnia doręczenia wezwania starosty.
  • Przedsiębiorca, który złożył niezgodne ze stanem faktycznym oświadczenie załączone do wniosku, wykorzystał dotację niezgodnie z przeznaczeniem, nie poddał się kontroli oraz nie spełnił innych warunków umowy jest zobowiązany do zwrotu całości otrzymanej dotacji wraz z odsetkami ustawowymi za opóźnienie, na rachunek powiatowego urzędu pracy, który udzielił dotacji.
 
Zasady udzielania dotacji będą dostępne na stronie swidnik.praca.gov.pl w zakładce tarcza antykryzysowa.

Sposób składania wniosku

Wniosek o dotację będzie można składać od dnia 28.02.2021 r.  w Powiatowym Urzędzie Pracy w Świdniku - terytorialnie właściwym ze względu na siedzibę mikroprzedsiębiorcy  i małego przedsiębiorcy tylko i wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem portalu  praca.gov.pl. Wnioski złożone w formie papierowej nie będą rozpatrywane.
 

W celu złożenia wniosku należy:

  • wejść na portal praca.gov.pl,
  • wybrać opcję "tarcza antykryzysowa",
  • wybrać opcję "Wniosek o udzielenie dotacji na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy i małego przedsiębiorcy"
  • wybrać z listy jako adresata "Powiatowy Urząd Pracy w Świdniku",
  • wypełnić udostępniony formularz.

Wypłata dotacji nastąpi jednorazowo po zaakceptowaniu wniosku przez PUP w Świdniku, nie później niż w terminie 2 dni roboczych, na rachunek wskazany przez przedsiębiorcę we wniosku. 
W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu telefonicznego: numer telefonu 81 461 35 18, 733 900 851,  81 461-35-15, 733 900 845 lub za pośrednictwem e-mail: lusw@praca.gov.pl
 

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu