Nabór wniosków o udzielenie dotacji przyznawanej na podstawie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19 stycznia 2021 r.

Print Drukuj
Rusza nabór wniosków o udzielenie dotacji przyznawanej na podstawie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19 stycznia 2021 r. w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych wskutek pandemii COVID-19
 
Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Świdniku ogłasza od dnia 01 lutego 2021 r. do dnia 31 marca 2021 r. nabór wniosków o udzielenie dotacji  dla mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorców określonych branż  na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej przyznawanej na podstawie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19 stycznia 2021 r. w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych wskutek pandemii COVID-19 z uwzględnieniem art. 15zze4 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. poz. 1842, z późn. zm.)
 
WARUNKI UDZIELENIA WSPARCIA
O dotację mogą starać się mikroprzedsiębiorcy i mali przedsiębiorcy:
  •  którzy na dzień 30 listopada 2020r. na podstawie danych zawartych w rejestrze REGON prowadzili działalność gospodarczą oznaczoną według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 2007, jako rodzaj przeważającej działalności, kodami zgodnymi z poniższą tabelą:
47.71.Z   47.72.Z   47.81.Z   47.82.Z   47.89.Z   49.39.Z   52.23.Z   55.10.Z  
55.20.Z   55.30.Z   56.10.A   56.10.B   56.21.Z   56.29.Z   56.30.Z   59.11.Z  
59.12.Z   59.13.Z   59.14.Z   59.20.Z   74.20.Z   77.21.Z   79.11.A   79.12.Z  
79.90.A   79.90.C   82.30.Z   85.51.Z   85.52.Z   85.53.Z   85.59.A   85.59.B  
86.10.Z*   86.90.A   86.90.D   90.01.Z   90.02.Z   90.04.Z   91.02.Z   93.11.Z  
93.13.Z   93.19.Z   93.21.Z   93.29.A   93.29.B   93.29.Z   96.01.Z   96.04.Z  


*Należy zwrócić uwagę, że nie wszystkie podmioty wykonujące na 30.09.2020 r. działalności oznaczoną kodem 86.10.Z mają prawo do wsparcia w postaci dotacji. Praw do dotacji, w ramach tego PKD, mają tylko te podmioty, które spełniają warunek dotyczący prowadzenia działalności leczniczej polegającej na udzielaniu świadczeń w ramach lecznictwa uzdrowiskowego, o których mowa a art. 2 pkt. 1 ustawy z dnia 28 lipca 2005 r. o lecznictwie uzdrowiskowym, uzdrowiskach i obszarach ochrony uzdrowiskowej oraz o gminach uzdrowiskowych lub realizowanej w trybie stacjonarnym  rehabilitacji leczniczej.
 
  • których przychód z działalności w rozumieniu przepisów podatkowych uzyskany w miesiącu poprzedzającym miesiąc złożenia wniosku był niższy co najmniej
    o 40 % w stosunku do przychodu uzyskanego w miesiącu poprzednim lub
    w analogicznym miesiącu roku poprzedniego.
  • których na podstawie ustawy z dnia 6 marca 2018r. Prawo przedsiębiorców nie zawiesili wykonywania działalności gospodarczej na okres obejmujący dzień 30 listopada 2020r.
  • których działalność gospodarcza mikroprzedsiębiorcy i małego przedsiębiorcy nie mogła być zawieszona w dniu składania wniosku o udzielenie dotacji.
 
WYSOKOŚĆ OFEROWANEGO WSPARCIA I ZASADY ZWROTU
  • Wysokość dotacji nie może przekroczyć 5 tys. zł.
  • Dotacja udzielana jest jednorazowo.
  • Dotację dla mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorców można łączyć z innymi formami wsparcia ze środkami publicznymi.
  • O dotację można więc ubiegać się podmiot, który uzyskał m.in. pożyczkę na podstawie art. 15 zzd ustawy oraz dotację na podstawie art. 15 zze4 ustawy.
Należy pamiętać o tym, że nie można przeznaczyć dwóch lub więcej rodzajów dofinansowania ze środków publicznych na pokrycie tych samych kosztów.
  • Dotacja jest bezzwrotna pod warunkiem, że mikroprzedsiębiorca lub mały przedsiębiorca będzie wykonywał działalność gospodarczą przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji.  Za datę udzielenia dotacji uznaje się dzień wypłaty środków przez PUP na konto przedsiębiorcy.
  • W przypadku konieczności zwrotu dotacji w związku z niespełnieniem przez przedsiębiorcę warunku wykonywania działalności gospodarczej przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji, PUP przygotuje i prześle do przedsiębiorcy harmonogram spłat dotacji wraz z numerem rachunku bankowego, na który przedsiębiorca zobowiązany będzie zwrócić dotację.
  • Okres zwrotu dotacji nie może przekroczyć 12 miesięcy, przy czym rozpoczęcie zwrotu dotacji będzie następowało po trzymiesięcznym okresie karencji liczonym od dnia udzielenia dotacji
  • Zwrot dotacji może być dokonany przed terminem określonym w harmonogramie spłat dotacji , wyłącznie po uprzednim uzgodnieniu z PUP
  • W przypadku niezwrócenia przez przedsiębiorcę dotacji zgodnie z harmonogramem ustalonym przez PUP, nalicza się odsetki ustawowe za opóźnienie od dnia wymagalności spłaty dotacji
  • Przychód z tytułu udzielonej dotacji nie stanowi przychodu w rozumieniu przepisów o podatku  dochodowym od osób fizycznych oraz przepisów o podatku dochodowym od osób prawnych.
  •  Mikroprzedsiębiorca lub mały przedsiębiorca, który wykorzystał przyznaną dotację niezgodnie z przeznaczeniem nie poddał się kontroli, złożył niezgodne ze stanem faktycznym przynajmniej jedno z wymaganych oświadczeń  lub nie spełniał innych warunków do udzielenia dotacji, jest obowiązany do zwrotu w całości otrzymanej dotacji wraz z odsetkami ustawowymi liczonymi od dnia udzielenia dotacji na rachunek bankowy powiatowego urzędu pracy, z którego otrzymał dotację
  • Przedsiębiorca jest obowiązany do dokonania zwrotu dotacji wynikającego z przyczyn wskazanych powyżej w terminie nie dłuższym niż 30 dni, liczonym od dnia doręczenia wezwania starosty.
  • Przedsiębiorca, który złożył niezgodne ze stanem faktycznym oświadczenie załączone do wniosku, wykorzystał dotację niezgodnie z przeznaczeniem, nie poddał się kontroli oraz nie spełnił innych warunków umowy jest zobowiązany do zwrotu całości otrzymanej dotacji wraz z odsetkami ustawowymi za opóźnienie, na rachunek powiatowego urzędu pracy , który udzielił dotacji.
 
Zasady udzielania dotacji będą dostępne na stronie swidnik.praca.gov.pl w zakładce tarcza antykryzysowa.
 
SPOSÓB SKŁADANIA WNIOSKU
 
Wniosek o dotację będzie można składać od dnia 01.02.2021 r.  w Powiatowym Urzędzie Pracy w Świdniku - terytorialnie właściwym ze względu na siedzibę mikroprzedsiębiorcy
 i małego przedsiębiorcy tylko i wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem portalu  praca.gov.pl. Wnioski złożone w formie papierowej nie będą rozpatrywane.
 
W celu złożenia wniosku należy:
  • wejść na portal praca.gov.pl,
  • wybrać opcję "tarcza antykryzysowa",
  • wybrać opcję "Wniosek o udzielenie dotacji na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy i małego przedsiębiorcy"
  • wybrać z listy jako adresata "Powiatowy Urząd Pracy w Świdniku",
  • wypełnić udostępniony formularz.

Wypłata dotacji nastąpi jednorazowo po zaakceptowaniu wniosku przez PUP w Świdniku, nie później niż w terminie 2 dni roboczych, na rachunek wskazany przez przedsiębiorcę we wniosku. 
W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu telefonicznego: nr tel.:
            81 461-35-18, 733900851,  81 461-35-15, 733900845
lub za pośrednictwem e-mail: lusw@praca.gov.pl
 
Informacje o publikacji dokumentu