Logo Covid
NABÓR II
WNIOSKÓW O DOFINANSOWANIE CZĘŚCI KOSZTÓW WYNAGRODZEŃ PRACOWNIKÓW
ORAZ NALEŻNYCH OD NICH SKŁADEK NA UBEZPIECZENIA SPOŁECZNE

DLA MIKROPRZEDSIĘBIORCÓW, MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORCÓW


 
Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Świdniku ogłasza od dnia 13 maja 2020r. nabór wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od nich składek na ubezpieczenia społeczne dla mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców przyznawanej na podstawie art. 15zzb ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.
Wniosek wraz z załącznikami i umową należy złożyć w terminie 14 dni od dnia ogłoszenia naboru wniosków tj. do 26 maja 2020 r.


 
 Warunkiem uzyskania wsparcia jest wykazanie spadku obrotów gospodarczych, rozumiany jako zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym.
Spadek obrotów jest rozumiany jako stosunek łącznych obrotów w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych w roku bieżącym w porównaniu do analogicznych dwóch miesięcy w roku poprzednim. Przy czym wybrane miesiące powinny przypadać w okresie przypadającym po dniu 1 stycznia 2020 r. i kończyć się najpóźniej w dniu poprzedzającym złożenie wniosku. Miesiąc może być rozumiany jako 30 kolejno następujących po sobie dni kalendarzowych, jeśli wybrany dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego.
Dofinansowanie obliczone zostanie według następujących przedziałów spadku obrotów: Przedsiębiorca może mieć przyznane dofinansowanie na okres nie dłuższy niż 3 miesiące od miesiąca złożenia wniosku.
Uwaga!
  1. Przedsiębiorca nie może otrzymać dofinansowania w części, w której te same koszty prowadzenia działalności gospodarczej zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.
  2. W sytuacji, gdy przedsiębiorca skorzystał ze zwolnienia z opłacania składek odprowadzanych do ZUS, nie może otrzymać dofinansowania w części dotyczącej składek na ubezpieczenia społeczne. Może natomiast otrzymać dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników.
  3. W przypadku gdy Przedsiębiorca w składanym Wniosku wpisze w części C, że wnosi o dofinansowanie za okres 3 miesięcy, wówczas wypłacane co miesiąc dofinansowanie będzie obliczane na podstawie wysokości spadku obrotów przedstawionych we Wniosku np. gdy we Wniosku Przedsiębiorca wpisał, że spadek obrotów w jego firmie wyniósł co najmniej 30%, to wypłacane przez 3 miesiące dofinansowanie będzie obliczone na tej podstawie i nie będzie można go zmienić. Zatem jeśli Przedsiębiorca przewiduje, że wysokość spadku obrotów będzie wyższa  i chciałby z tego tytułu otrzymać wyższe dofinansowanie, powinien złożyć co miesiąc nowy Wniosek na kolejny miesiąc, w którym przedstawi za każdym razem właściwą wysokość spadku obrotów.
 
 
 
SPOSÓB POSTĘPOWANIA PRZY UBIEGANIU SIĘ O DOFINANSOWANIE
  . 
 
Wniosek wraz załącznikami należy składać w Powiatowym Urzędzie Pracy w Świdniku -terytorialnie właściwym ze względu na siedzibę przedsiębiorcy lub miejsce wykonywania pracy pracowników w formie elektronicznej przez portal www.praca.gov.pl
W tym celu należy:
 
  1. kalkulator spadku obrotów (arkusz „obroty") ,
  2. kalkulator dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek dotyczący umów o pracę (arkusz „dofinansowanie umów o pracę"),
  3. kalkulator dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek dotyczący umów innych niż umowa o pracę, np. umowa zlecenia (arkusz „dofin. um. zleceń, o pracę nakł.").
 
 
Dla przedsiębiorców, którzy z różnych powodów nie mają możliwości złożenia wniosku w wersji elektronicznej, PUP w Świdniku dopuszcza możliwość składania wniosków wraz z załącznikami
w formie papierowej po uprzednim kontakcie telefonicznym z pracownikiem urzędu (81 461-35-16, 81-461-35-20) pocztą na adres:
 
Powiatowy Urząd Pracy w Świdniku
Aleja Lotników Polskich 1 
21-045 Świdnik
 
lub w miejscu wyznaczonym w budynku PUP w Świdniku w godzinach od 7:30 do 15:30 (dokumenty pozostawiane są bez możliwości potwierdzenia).  W przypadku składania wniosku
za pośrednictwem Poczty Polskiej decyduje data wpływu do Urzędu. Wszystkie składane dokumenty w wersji papierowej powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem lub osób uprawnionych
do reprezentacji. W formie papierowej należy złożyć 2 egzemplarze dokumentów zawartych w pliku „15zzb_umowa wraz z załącznikami i formularzem" tj:
     - podpisaną Klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych oraz  
  1. Kalkulator spadku obrotów (arkusz „obroty") ,
  2. Kalkulator dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek dotyczący umów o pracę (arkusz „dofinansowanie umów o pracę"),
  3. Kalkulator dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek dotyczący umów innych niż umowa o pracę, np. umowa zlecenia (arkusz „dofin. um. zleceń, o pracę nakł."),
 
 
W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu telefonicznego: nr tel.: 81 461 35 16, 81 461 35 20 lub za pośrednictwem e-mail: lusw@praca.gov.pl. Więcej informacji także na stronie internetowej Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w zakładce Tarcza Antykryzysowa: 
https://www.gov.pl/web/rodzina/tarcza-antykryzysowa