Logo Covid 
Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Świdniku ogłasza od dnia 25 kwietnia 2020 r. nabór wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od nich składek na ubezpieczenia społeczne dla organizacji pozarządowych  lub podmiotów, o których mowa w art.3 ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie przyznawanej na podstawie art. 15zze ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniemCOVID-19.
Wniosek wraz z załącznikami i umową należy złożyć w terminie 14 dni od dnia ogłoszenia naboru wniosków tj. do 8 maja 2020 r.


 
Warunkiem uzyskania wsparcia jest wykazanie spadku przychodów z działalności statutowej, rozumiany jako stosunek łącznych przychodów z działalności statutowej w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych w roku bieżącym w porównaniu do analogicznych dwóch miesięcy w roku poprzednim. Przy czym wybrany okres powinien mieścić się w ramach czasowych: od dnia 1 stycznia 2020 r. do dnia poprzedzającego złożenie wniosku. Miesiąc może być rozumiany jako 30 kolejno następujących po sobie dni kalendarzowych, jeśli wybrany dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego.
 
Dofinansowanie obliczone zostanie według następujących przedziałów spadku obrotów:  
Dofinansowanie może być przyznane na okres nie dłuższy niż 3 miesiące od miesiąca złożenia wniosku. Po otrzymaniu dofinansowania organizacja pozarządowa będzie obowiązana do utrzymania w zatrudnieniu pracowników objętych umową przez okres, na który otrzymała dofinansowanie.
Uwaga!
  1. W sytuacji, gdy organizacja pozarządowa skorzystała ze zwolnienia z opłacania składek odprowadzanych do ZUS, nie może otrzymać dofinansowania w części dotyczącej składek na ubezpieczenia społeczne. Może natomiast otrzymać dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników.
  2. Sytuacja, w której organizacja pozarządowa skorzystała z możliwości rozłożenia na raty lub przesunięcia terminu spłaty składek na ubezpieczenia społeczne, nie ma wpływu na otrzymanie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne.
  3. Organizacja pozarządowa nie może otrzymać dofinansowania w części, w której te same koszty prowadzenia działalności statutowej zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.
 
SPOSÓB POSTĘPOWANIA PRZY UBIEGANIU SIĘ O DOFINANSOWANIE
   
Wniosek wraz załącznikami należy składać w Powiatowym Urzędzie Pracy w Świdniku -terytorialnie właściwym ze względu na siedzibę organizacji pozarządowej w formie elektronicznej przez portal www.praca.gov.pl
W tym celu należy:
 
  1. kalkulator spadku obrotów (arkusz „przychody") ,
  2. kalkulator dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek dotyczący umów o pracę (arkusz „dofinansowanie umów o pracę"),
  3. kalkulator dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek dotyczący umów innych niż umowa o pracę, np. umowa zlecenia (arkusz „dofin. um. zleceń, o pracę nakł").
 
 
Dla przedsiębiorców, którzy z różnych powodów nie mają możliwości złożenia wniosku w wersji elektronicznej, PUP w Świdniku dopuszcza możliwość składania wniosków wraz z załącznikami
w formie papierowej po uprzednim kontakcie telefonicznym z pracownikiem urzędu (81 461-35-16, 81-461-35-20) pocztą na adres:
 
Powiatowy Urząd Pracy w Świdniku
Al. Lotników Polskich 1 oraz
21-040 Świdnik
 
lub w miejscu wyznaczonym w budynku PUP w Świdniku w godzinach od 7:30 do 15:30 (dokumenty pozostawiane są bez możliwości potwierdzenia).  W przypadku składania wniosku
za pośrednictwem Poczty Polskiej decyduje data wpływu do Urzędu. Wszystkie składane dokumenty w wersji papierowej powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem lub osób uprawnionych
do reprezentacji. W formie papierowej należy złożyć 2 egzemplarze dokumentów zawartych w pliku „15zze_umowa wraz z załącznikami i formularzem" tj:
  - podpisaną Klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych oraz  
  1. Kalkulator spadku obrotów (arkusz „przychody") ,
  2. Kalkulator dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek dotyczący umów o pracę (arkusz „dofinansowanie umów o pracę"),
  3. Kalkulator dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek dotyczący umów innych niż umowa o pracę, np. umowa zlecenia (arkusz „dofin. um. zleceń, o pracę nakł"),
 
 
W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu telefonicznego: nr tel.: 81 461 35 16, 81 461 35 20 lub za pośrednictwem e-mail: lusw@praca.gov.pl. Więcej informacji także na stronie internetowej Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w zakładce Tarcza Antykryzysowa: 
https://www.gov.pl/web/rodzina/tarcza-antykryzysowa

Dokumenty do pobrania na stronie: https://swidnik.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/organizacje