Wniosek wraz z załącznikami i umową należy złożyć w terminie 14 dni od dnia ogłoszenia naboru wniosków tj. do 6 maja 2020 r.
Warunkiem uzyskania wsparcia jest wykazanie spadku obrotów gospodarczych, rozumiany jako zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym.
Spadek obrotów jest rozumiany jako stosunek łącznych obrotów w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych w roku bieżącym w porównaniu do analogicznych dwóch miesięcy w roku poprzednim. Przy czym wybrane miesiące powinny przypadać w okresie przypadającym po dniu 1 stycznia 2020 r. i kończyć się najpóźniej w dniu poprzedzającym złożenie wniosku. Miesiąc może być rozumiany jako 30 kolejno następujących po sobie dni kalendarzowych, jeśli wybrany dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego.
Dofinansowanie obliczone zostanie według następujących przedziałów spadku obrotów:
- co najmniej 30% – może być przyznane w wysokości nieprzekraczającej kwoty stanowiącej sumę 50% wynagrodzeń poszczególnych pracowników objętych wnioskiem
o dofinansowanie wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnymi od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę; - co najmniej 50% – może być przyznane w wysokości nieprzekraczającej kwoty stanowiącej sumę 70% wynagrodzeń poszczególnych pracowników objętych wnioskiem
o dofinansowanie wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnymi od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 70% kwoty minimalnego wynagrodzenia, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy, w odniesieniu
do każdego pracownika; - co najmniej 80% – może być przyznane w wysokości nieprzekraczającej kwoty stanowiącej sumę 90% wynagrodzeń poszczególnych pracowników objętych wnioskiem
o dofinansowanie wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnymi od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 90% kwoty minimalnego wynagrodzenia, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy, w odniesieniu
do każdego pracownika.
Uwaga!
- Przedsiębiorca nie może otrzymać dofinansowania w części, w której te same koszty prowadzenia działalności gospodarczej zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.
- W sytuacji, gdy przedsiębiorca skorzystał ze zwolnienia z opłacania składek odprowadzanych do ZUS, nie może otrzymać dofinansowania w części dotyczącej składek na ubezpieczenia społeczne. Może natomiast otrzymać dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników.
SPOSÓB POSTĘPOWANIA PRZY UBIEGANIU SIĘ O DOFINANSOWANIE
- Przed wypełnieniem wniosku należy zapoznać się z Zasadami ubiegania się o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla mikroprzedsiębiorcy, małego i średniego przedsiębiorcy dostępnymi na stronie- https://psz.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/wynagrodzenia (załącznik 15zzb_zasady)
Wniosek wraz załącznikami należy składać w Powiatowym Urzędzie Pracy w Świdniku -terytorialnie właściwym ze względu na miejsce siedzibę przedsiębiorcy lub miejsce wykonywania pracy pracowników w formie elektronicznej przez portal www.praca.gov.pl.
W tym celu należy:
- wejść na portal praca.gov.pl,
- wybrać opcję "tarcza antykryzysowa",
- wybrać opcję " Wniosek przedsiębiorcy o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenie społeczne (PSZ-DKWP)",
- wybrać z listy jako adresata "Powiatowy Urząd Pracy w Świdniku",
- wypełnić udostępniony formularz wniosku oraz znajdujący się w załączeniu formularz informacji przedstawianej przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19 i dołączyć wymagane załączniki:
- umowę wraz z załącznikami i formularzem (plik w formacie pdf bez uzupełnień i podpisów),
- wykaz pracowników zawierający imienną listę pracowników objętych umową – tj. wypełniony załącznik „15zzb_kalkulator_v.3.5 (5).xlsx", w którym są umieszczone 3 kalkulatory (każdy w odrębnym arkuszu):
- kalkulator spadku obrotów (arkusz „obroty") ,
- kalkulator dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek dotyczący umów o pracę (arkusz „dofinansowanie umów o pracę"),
- kalkulator dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek dotyczący umów innych niż umowa o pracę, np. umowa zlecenia (arkusz „dofin. um. zleceń, o pracę nakł").
- pełnomocnictwo (jeśli dotyczy)
Dla przedsiębiorców, którzy z różnych powodów nie mają możliwości złożenia wniosku w wersji elektronicznej, PUP w Świdniku dopuszcza możliwość składania wniosków wraz z załącznikami
w formie papierowej po uprzednim kontakcie telefonicznym z pracownikiem urzędu (81 461-35-16, 81-461-35-20) pocztą na adres:
Powiatowy Urząd Pracy w Świdniku
Al. Lotników Polskich 1 oraz
21-040 Świdnik
lub w miejscu wyznaczonym w budynku PUP w Świdniku w godzinach od 7:30 do 15:30 (dokumenty pozostawiane są bez możliwości potwierdzenia). W przypadku składania wniosku
za pośrednictwem Poczty Polskiej decyduje data wpływu do Urzędu. Wszystkie składane dokumenty w wersji papierowej powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem lub osób uprawnionych
do reprezentacji. W formie papierowej należy złożyć 2 egzemplarze dokumentów zawartych w pliku „15zzb_umowa wraz z załącznikami i formularzem" tj:
- podpisaną Umowę o wypłatę dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 wraz z:
- Załącznikiem nr 2 do Umowy OŚWIADCZENIE MIKROPRZEDSIĘBIORCY, MAŁEGO I ŚREDNIEGO PRZEDSIĘBIORCY O ZATRUDNIANIU W DANYM MIESIĄCU PRACOWNIKÓW OBJĘTYCH UMOWĄ ORAZ KOSZTACH WYNAGRODZEŃ KAŻDEGO Z TYCH PRACOWNIKÓW I NALEŻNYCH OD TYCH WYNAGRODZEŃ SKŁADEK NA UBEZPIECZENIA SPOŁECZNE, WEDŁUG STANU NA OSTATNI DZIEŃ MIESIĄCA ZA KTÓRY DOFINANSOWANIE JEST WYPŁACANE, ZGODNIE Z WYMOGIEM WSKAZANYM w art. 15zzb ust. 7 oraz ust. 8 ustawy – bez podpisu,
- Załącznikiem nr 3 do umowy Zestawienie źródeł finansowania – bez podpisu.
- Wypełniony i podpisany Wniosek o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników dla mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców, w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 wraz z załącznikami:
- Wypełnionym Załącznikiem nr 1 do Wniosku - Wzór formularza pomocy publicznej,
- Wypełnionym Załącznikiem nr 2 do Wniosku – Wykaz pracowników zawierający imienną listę pracowników objętych umową – tj. plikiem „15zzb_kalkulator_v.3.5 (5).xlsx", w którym są umieszczone 3 kalkulatory (każdy w odrębnym arkuszu):
- Kalkulator spadku obrotów (arkusz „obroty") ,
- Kalkulator dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek dotyczący umów o pracę (arkusz „dofinansowanie umów o pracę"),
- Kalkulator dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek dotyczący umów innych niż umowa o pracę, np. umowa zlecenia (arkusz „dofin. um. zleceń, o pracę nakł"),
- Pełnomocnictwo (jeśli dotyczy).
W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu telefonicznego: nr tel.: 81 461 35 16, 81 461 35 20 lub za pośrednictwem e-mail: lusw@praca.gov.pl. Więcej informacji także na stronie internetowej Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w zakładce Tarcza Antykryzysowa:
https://www.gov.pl/web/rodzina/tarcza-antykryzysowa
Dokumenty do pobrania na stronie: https://swidnik.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/wynagrodzenia