Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Świdniku ogłasza od dnia 23 kwietnia 2020r. nabór wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną niezatrudniającego pracowników przyznawanej na podstawie art. 15zzc ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.
Wniosek wraz z załącznikami i umową należy złożyć w terminie 14 dni od dnia ogłoszenia naboru wniosków tj. do 6 maja 2020 r.
Warunkiem uzyskania wsparcia jest wykazanie spadku obrotów gospodarczych, rozumiany jako zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym przez przedsiębiorcę będącego osobą fizyczną niezatrudniającą pracowników.
Spadek obrotów jest rozumiany jako stosunek łącznych obrotów w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych w roku bieżącym w porównaniu do analogicznych dwóch miesięcy w roku poprzednim. Przy czym wybrane miesiące powinny przypadać w okresie przypadającym po dniu 1 stycznia 2020 r. i kończyć się najpóźniej w dniu poprzedzającym złożenie wniosku. Miesiąc może być rozumiany jako 30 kolejno następujących po sobie dni kalendarzowych, jeśli wybrany dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego.
Dofinansowanie obliczone zostanie według następujących przedziałów spadku obrotów:
- co najmniej 30% – może być przyznane w wysokości 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia miesięcznie ,
- co najmniej 50% – może być przyznane w wysokości 70% kwoty minimalnego wynagrodzenia miesięcznie,
- co najmniej 80% – może być przyznane w wysokości 90% kwoty minimalnego wynagrodzenia miesięcznie.
Przedsiębiorca może mieć przyznane dofinansowanie na okres nie dłuższy niż 3 miesiące od miesiąca złożenia wniosku.
Uwaga!
- Przedsiębiorca nie może otrzymać dofinansowania w części, w której te same koszty prowadzenia działalności gospodarczej zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.
SPOSÓB POSTĘPOWANIA PRZY UBIEGANIU SIĘ O DOFINANSOWANIE
- Przed wypełnieniem wniosku należy zapoznać się z Zasadami ubiegania się o udzielenie dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną niezatrudniającego pracowników dostępnymi na stronie-https://psz.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/dofinansowanie (załącznik 15zzc_zasady_samozatrudnieni)
Wniosek o dofinansowanie należy składać w Powiatowym Urzędzie Pracy w Świdniku -terytorialnie właściwym ze względu na miejsce prowadzenia działalności gospodarczej w formie elektronicznej przez portal www.praca.gov.pl.
W tym celu należy:
- wejść na portal praca.gov.pl,
- wybrać opcję "tarcza antykryzysowa",
- wybrać opcję " Wniosek o udzielenie dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną niezatrudniającą pracowników PSZ-DKDG",
- wybrać z listy jako adresata "Powiatowy Urząd Pracy w Świdniku",
- wypełnić udostępniony formularz wniosku oraz znajdujący się w załączeniu formularz informacji przedstawianej przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19 i dołączyć wymagane załączniki:
- umowę wraz z załącznikami i formularzem (plik w formacie pdf bez uzupełnień i podpisów),
Dla przedsiębiorców, którzy z różnych powodów nie mają możliwości złożenia wniosku w wersji elektronicznej, PUP w Świdniku dopuszcza możliwość składania wniosków wraz z załącznikami
w formie papierowej po uprzednim kontakcie telefonicznym z pracownikiem urzędu
(81 461-35-18) pocztą na adres:
Powiatowy Urząd Pracy w Świdniku
Al. Lotników Polskich 1
21-040 Świdnik
lub w miejscu wyznaczonym w budynku PUP w Świdniku w godzinach od 7:30 do 15:30 (dokumenty pozostawiane są bez możliwości potwierdzenia). W przypadku składania wniosku za pośrednictwem Poczty Polskiej decyduje data wpływu do Urzędu. Wszystkie składane dokumenty w wersji papierowej powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem lub osób uprawnionych do reprezentacji. W formie papierowej należy złożyć 2 egzemplarze dokumentów zawartych w pliku „15zzc_umowa_samozatrudnieni wraz z załącznikami" tj:
- podpisaną Umowę o wypłatę dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną niezatrudniającą pracowników, w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-10 z:
- podpisaną Klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- wypełniony i podpisany Wniosek o udzielenie dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną niezatrudniającego pracowników, w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia covid-19 z
- Wypełnionym Załącznikiem nr 1 do Wniosku - Wzór formularza pomocy publicznej.
W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu telefonicznego: nr tel.: 81 461 35 16, 81 461 35 20 lub za pośrednictwem e-mail: lusw@praca.gov.pl. Więcej informacji także na stronie internetowej Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w zakładce Tarcza Antykryzysowa:
https://www.gov.pl/web/rodzina/tarcza-antykryzysowa
Dokumenty do pobrania na stronie: https://swidnik.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/dofinansowanie